Het Nederlands spoorwegennet heeft vele stationskappen. Vaak zijn deze opgetrokken uit gietijzeren spanten met een houten kapconstructie.
GeelRonitz Bouwgroep is gespecialiseerd in het onderhouden en vervangen van deze perronkappen. Om veilig onderhoud aan de kap te kunnen doen dient er in altijd met een buitendienst en spanningsloos gewerkt te worden.
Veiligheid voorop
Tijdens de uitvoering zijn meerdere veiligheidsmensen aanwezig die toezicht houden op de werknemers en te bewaken dat er alleen in spanningsvrije zones wordt gewerkt. In voorkomende gevallen worden ook wel hoogwerkers of snelbouwsteigers ingezet.
Er zijn in Nederland slechts een paar bedrijven door Prorail geselecteerd om dit bijzondere werk uit te voeren. GeelRonitz Bouwgroep is trots om dit werk te kunnen en mogen uitvoeren.
Werk voor specialisten
Het werk is fysiek zwaar en vergt veel van de werknemers. De bereikbaarheid is lastig. De werknemers werken in verband met valgevaar vaak aangelijnd of werken binnen een fysieke afscherming.
De werkzaamheden worden in hoofdzaak s’ nachts uitgevoerd. Tijdens de werkzaamheden is de bovenleiding spanningsvrij en de sporen zijn buiten dienst genomen. De periode van buitendienstname is van zeer korte duur, vaak niet meer dan netto 3 uur.

